Iš konferencijos, vykusios Kėdainiuose, sugrįžus

pagal | 2018-04-25

Balandžio 20 d. Kėdainių „Ryto progimnazijoje“ vyko XIX nacionalinė moksleivių ir mokytojų konferencija „Gamta ir mes“.  Plenarinį pranešimą „Naujoji Zelandija – septintasis pasaulio žemynas“ skaitė Rytis Šalna, LGMA prezidentas, leidyklos „Didakta“  vyr. redaktorius . Mūsų mokyklos  jaunųjų miško bičiulių būrelio „Pelkinukai“ vadovė Janina Daukienė dalinosi patirtimi ir skaitė pranešimą „Nuo pažinimo iki tyrinėjimo“.
Siekdama neformaliojo vaikų švietimo koncepcijoje numatyto pasirenkamojo vaikų ugdymo tikslo „ugdyti kompetencijas, teikiančias galimybių asmeniui tapti aktyviu visuomenės nariu, sėkmingai veikti visuomenėje, padėti tenkinti pažinimo ir saviraiškos poreikius“ ir įgyvendindama uždavinius „ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas per saviraiškos poreikio tenkinimą; ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti; tobulinti žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų“, ieškau įdomesnių, netradicinių ugdymo būdų. Glaustai, vaizdžiai įkvėpti norą domėtis. Nuo sudominimo iki gilesnio supratimo – tokiomis nuostatomis vadovaujantis susidomėjimas artima aplinka tampa ieškojimų ir atradimų išraiška – projektu. Vykdydami projektus „Šalia tvenkinio“, „Obuolio sėklos“, „Lapų simetrija“, geriau pažinome artimą aplinką, išsiaiškinome gyvūnų, augalų rūšis, obuolio sėklų skaičių ir lapų simetriją. Įgyvendindami numatytus uždavinius, matavome kūdros kranto ilgį, nustatinėjome gyvūnų bei augalų rūšis, klasifikavome juos pagal požymius; išsiaiškinome augalo dalis ir jų paskirtį; skaičiavome obuolio sėklas, aiškinomės, nuo ko priklauso sėklų skaičius; patikrinome, ar lapai turi simetrijos ašį, ar jų simetrija priklauso nuo medžio rūšies ir kieno simetrijos ašies ilgis labiausiai skiriasi. Projektų metu mokiniai dirba motyvuotai, kryptingai, grupėmis. Išmokus dalį medžiagos gali būti organizuojama viktorina ar varžytuvės. Smagu. Veikla įdomi. Suteikiama laiko pagalvoti. Mokiniai dalijasi pastebėjimais ir patirtimi. Pritaiko turimas žinias ir įgūdžius. Vykdydami projektus tampa svarbiais tyrėjais: matuoja; išmoksta naudotis atlasais, atpažinti rastų augalų ir gyvūnų rūšis; pasižymi duomenis, braižo lenteles, diagramas; išmoksta nusakyti išvadas ir pristatyti tiriamąjį darbą. Būrelio vadovas – lyg vedlys žingeidumui tenkinti – paskui save veda smalsuolius klaidžiais Gamtos pažinimo labirintais, ugdo asmenybę, moko pasitikėti savo jėgomis.


Janina Daukienė, pradinių klasių mokytoja metodininkė, JMB būrelio „Pelkinukai“ vadovė

Nuotraukų galerija    

Tema: Be kategorijos