Projektą „Iniciatyva savivaldybei“ vertina mokiniai

pagal | 2018-06-04

Projektas ,,Iniciatyva savivaldybei” davė savo vaisių. Anksčiau mokykloje, norėdami  sužinoti visą pamokos medžiagą, turėdavome daug skaityti „sausos medžiagos” (teorijos), na, kuri mano akimis, nebuvo naudinga. Mums, mokiniams, per kai kurias pamokas nelikdavo laiko atlikti pratybų sąsiuvinio užduotims ar klausimams iš vadovėlių, todėl per kelias pamokas susikraudavo ne mažas krūvis namų darbų. Deja, ne visi namuose mokosi ar gali, todėl daug vaikų gaudavo prastus pažymius vien todėl, jog neatlikdavo namų darbų ar tingėdavo skaityti visą temą tam, kad išmoktų. 
    Vos atsiradus šiam projektui mūsų mokykloje, viskas pasikeitė. Aišku pradžioje, kaip ir į kiekvienus pokyčius, žiūrėjome atsargiai. Mes visai nenorėjome priimti šios naujos sistemos. Mokytojoms taip pat atsirado papildomo darbo, todėl projekto metodus taikė ne visos mokytojos. Po keleto mėnesių daugelis mokinių suprato, kad ši nauja sistema veikia. Palengvėjo pamokų krūvis, pradėjome greičiau įsisavinti medžiagą, taip pat išmokome konspektuoti. Daugelio mokinių pagerėjo pažymiai – mokiniams ruošiantis kontroliniam darbui užtenka perskaityti sutrauktą pamokos medžiagą. 
    Mūsų mokykloje projekto metodus nuo pat pradžių taikė anglų ir lietuvių kalbos mokytojos. Ir tai davė vaisių. Anglų kalbos pamokoje vaikai lengviau atsiskaito žodžius, jiems jų netenka mokytis namuose. Viską spėjame atlikti per pamoką, todėl lieka mažiau namų darbų. Taip pat pastebėjau, jog mano klasėje daugelis mokinių pradėjo gauti geresnius pažymius, jie pradėjo suprasti tai, ko mokosi. 
    Lietuvių kalbos pamokose spėjame daug medžiagos įsisavinti per pamoką. Dažnai mokytoja per literatūros pamokas išdalina lapus, dar kitaip vadinamus „eglute”, kuomet prie teksto klausimų yra šakos, kuriose įrašome mums reikalingą informaciją. Taip dirbdami skaitome tekstą ir tuo pačiu išrenkame pagridinius aspektus. Todėl nieko neprarandame. Taip pat beveik kiekvieną lietuvių kalbos pamoką, rašome pastraipas. Mums, 10-okams, tai iš tiesų yra labai svarbu, nes vyresnėse klasėse, tai reikia mokėti ir tai padeda rašiniuose. Pastraipos pradedamos žodžiais „trumpai tariant”; „kalbant apie” ir toliau tęsiama „pirma”; „antra”; „trečia” ir t.t., užbaigiama su „galų gale”. Taip aprašome visą pamokoje išmoktą medžiagą, t.y. ją dar kartą pakartojame, susiteminame. Toks pastraipos rašymas padeda mokiniams, kuriems sunkiai sekasi rašyti, sunkiai dėliojasi mintys. Pastebėjau, jog aš pati pradėjau naudoti šį pastraipos fragmentą ne tik lietuvių kalbos, bet ir kitose pamokose. 
    Ką mums davė šis projektas? 
1. Lavinasi atmintis, kadangi reikia išmokti pamokos medžiagą ir ją atsiskaityti. 
2. Išmokome konspektuoti. Tai galėsime panaudoti ir ateityje. 
3. Pagerėjo mokinių rezultatai. 
4. Sumažėjo pamokų/namų darbų krūvis. 
5. Per pamokas dažnai tekdavo dirbti porose, todėl tai mus išmokė bendruomeniškumo ir komunikabilumo. 
 

Viltė Bieleckaitė, 10 kl. mokinė